چرم طبیعی گاوی که سبب شهرت بازیگران آمریکایی شده است

جیر از قسمت زیرین پوست حیوان، معمولاً بره، گوساله، بز یا آهو ساخته می شود. این روکش چرمی می‌تواند از وارونه کردن پوست برای نمایان شدن لایه پشتی مبهم یا برداشتن دانه‌های بالایی برای باقی ماندن لایه زیرین نرم و الیافی حاصل شود.

این پوست ها پس از یک فرآیند صاف کردن و برس زدن، بافتی مخملی دارند که لمس آن دلپذیر است.

چرم طبیعی گاوی می تواند از کیفیت و استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد.

از آنجایی که پوست سخت بیرونی برداشته شده است، چرم جیر نرم، سبک و انعطاف پذیر است اما از دوام کمتری نسبت به دانه کامل یا دانه بالا برخوردار است.

پارچه جیر برای لوازم جانبی مانند کفش مجلسی، کیف و کلاچ مورد توجه است. دوام بیشتری نسبت به بسیاری از انواع پارچه دارد و این چرم را برای آستر و لباس عالی می کند.

با این حال، جیر ظریف و متخلخل به خوبی در برابر استرس یا رطوبت ثابت نمی ماند.

چرم دانه بالا ظاهری صاف و یکنواخت دارد. کمی نازک تر از چرم دانه کامل، تولیدکنندگان معمولاً کار آسان تری با چرم های دانه دار دارند.

هنگامی که فرآیند سنباده را طی می کند، که یک لایه سطحی نازک را از بین می برد و هر گونه علامت ناخواسته را از بین می برد، چرم دانه بالایی بافتی بی عیب و نقص دارد.

در این مرحله، می‌توان با هر طرحی، از جمله نقش‌هایی که شبیه پوست مار، تمساح یا شترمرغ هستند، روی آن مهر یا نقش زد. در محصولات رده بالا و میان رده مورد استفاده قرار می گیرد، مجموعه وسیعی از کیف پول، جیب، کمربند و سایر لوازم جانبی با چرم درجه یک ساخته می شوند.

در حالی که حذف سخت‌ترین الیاف دوام دانه بالایی را کاهش می‌دهد، یک پوشش محافظ می‌تواند از اکثر لکه‌ها یا خراش‌ها جلوگیری کند.

چه کسی چرم را دوست ندارد. چه کسی تمایزی را که چرم به شما می دهد نمی خواهد!