پلاسکو دزفول موجب کاهش قیمت بنزین شد

ظروف پلاستیکی پلاسکو دزفول ظروفی هستند که به طور انحصاری یا جزئی از پلاستیک ساخته شده اند. ظروف پلاستیکی در همه جا به عنوان لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد بادوام، بطری های پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی، ظروف فوم مواد غذایی، ظروف پلاستیکی، لوله های پلاستیکی، صدف های تاشو، ظروف لوازم آرایشی، تا ظروف حجیم متوسط و انواع مختلف ظروف ساخته شده از پلاستیک راه راه وجود دارند.

کل صنعت بسته بندی به شدت به ظروف یا ظروف پلاستیکی با مقداری محتویات پلاستیکی (به عنوان مثال پوشش پلاستیکی یا زمانی که از مواد کامپوزیت ساخته شده است)، علاوه بر مقوا و سایر مواد وابسته است. ذخیره سازی مواد غذایی امروزه عمدتاً به ظروف پلاستیکی نگهداری مواد غذایی متکی است.

ظروف پلاستیکی

یک تمایز اساسی اما مهم بین ظروف یکبار مصرف با یکبار مصرف و چند منظوره  بادوام است. اولی بخش قابل توجهی از زباله های پلاستیکی جهانی را تشکیل می دهد (به عنوان مثال وان خمیر دندان، ظروف فوم تحویل غذا، بیشتر بطری های پلاستیکی و غیره).

به دلیل کاربردهای فراوان در ظروف، انواع پلاستیک به طور گسترده ای متفاوت است. به دلیل تنوع مواد (ترکیب ها از این قاعده مستثنی نیستند)، زباله ها بخش قابل توجهی از آلودگی پلاستیکی قابل مشاهده را تشکیل می دهند، اگرچه برخی از ظروف مانند بطری ها قابل بازیافت هستند.

راحتی و ارزان بودن پلاستیک ها از دلایل اصلی استفاده روزافزون از آنهاست. بسته بندی پلاستیکی می تواند غذا را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارد، از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کند و تنوع بیشتری از مواد غذایی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. علاوه بر این، کالاهای بسته بندی پلاستیکی را می توان به راحتی حمل و توزیع کرد.

پلاستیک به دلیل قیمت، قالب‌پذیری شکل‌پذیری، دوام و وزن سبک، جایگزین مواد سنتی مانند چوب، مقوا و فلز برای ساخت ظروف شده است.