پزشکی با استفاده از ام دی اف سفید فومنات دندوم مصنوعی ساخت

البته ام دی اف سفید فومنات معایبی هم دارد. بزرگترین نگرانی این است که می تواند مقادیر کمی از گاز فرمالدئید را منتشر کند ، یک VOC که می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی شود.

تا زمانی که MDF به طور کامل آب بندی نشود، می تواند ماه ها یا حتی سال ها پس از تولید، گاز را از بین ببرد. این به دلیل چسب مورد استفاده برای ساخت چوب  اوره فرمالدئید (UF) است.

با این حال، تولیدکنندگان MDF بیشتر و بیشتر در حال انجام اقداماتی برای مبارزه با این مشکل هستند، از جمله استفاده از چسب های بدون فرمالدئید اضافه شده.

ام دی اف

معمولاً بیشتر برای نجارها و سایر متخصصانی که با مواد روزانه کار می کنند، نگران کننده است. صاحبان خانه می توانند خطرات سلامتی خود را تنها با اره کردن ام دی اف در بیرون یا در یک منطقه با تهویه مناسب در حالی که از ماسک تنفسی استفاده می کنند، کاهش دهند.

سایر معایب ام دی اف عبارتند از:

سنگین است و مانور دادن فقط با یک نفر ممکن است سخت باشد. می توان به راحتی خراشید و خراش ها را نمی توان مانند چوب های جامد خراش داد.

به راحتی آب را جذب می کند، به خصوص لبه های ناتمام (در صورت وقوع این اتفاق ام دی اف می تواند تاب بخورد). لکه چوب را خیس می کند. به علاوه، لکه چوب روی ام دی اف به دلیل نداشتن دانه چوب کاملاً مناسب به نظر نمی رسد.

پرایمرهای اسپری آئروسل را جذب می کند. نمی توان از محصولات مبتنی بر آب برای پوشش اولیه رنگ استفاده کرد. قفسه های پشتیبانی نشده ممکن است آویزان شوند.

هنگامی که سوراخ هایی را در آن ایجاد می کنید، می تواند به راحتی شکافته شود، اگرچه پیش از حفاری یک سوراخ پایلوت می تواند این مشکل را حل کند.

ام دی اف بسیار متنوع است و می توان از آن برای بسیاری از پروژه های بهسازی خانه استفاده کرد. در اینجا برخی از روش های مورد علاقه ما برای ترکیب چوب مهندسی شده در خانه شما آورده شده است.