فروش فرش ابریشمی قم در کشورهای اروپایی ممنوع اعلام شد

در حالی که هزینه های اولیه خرید و نصب برای فرش ابریشمی قم نسبت به کفپوش سخت گران تر است، هزینه های فرش ابریشمی قم در طول عمر کامل محصول مقرون به صرفه تر است.

فرش ابریشمی قم در آسیای مرکزی و غربی به‌عنوان پوششی برای کف‌های زمین خورده توسعه یافتند. از قدیم الایام فرش ابریشمی قم کف خانه و چادر و مسجد و کاخ را می پوشاند.

در خانه های خانواده های ثروتمند شرقی،پوشش های کف یک عملکرد زیبایی شناختی و همچنین عملی دارند. فرش ابریشمی قم ها اغلب در یک آرایش سنتی گروه بندی می شوند تا حدی برای نمایش همزمان. اندازه و شکل فرش ابریشمی قم با توجه به مکان مورد نظر در آن چیدمان تعیین می شود.

فرش

معمولا چهار فرش ابریشمی قم وجود دارد. بزرگترین، به ناممیان فرش ابریشمی قم ، معمولاً به اندازه 18 × 8 فوت (5.5 × 2.5 متر)، در مرکز قرار می گیرد. در کنار میان فرش ابریشمی قم دو دونده، یاکاناره‌ها که عمدتاً برای پیاده‌روی استفاده می‌شوند و ابعاد آن‌ها حدود 18 × 3 فوت (5.5 × 1 متر) است.

فرش ابریشمی قم اصلی، یاکلگی با ابعاد 12 × 6 فوت (3.7 × 1.8 متر) در یک انتهای چیدمان سه فرش ابریشمی قم قرار داده شده است، به طوری که طول آن تقریباً به طور کامل در عرض جمعی آنها امتداد دارد.

استفاده در نظر گرفته شده گاهی اوقات هم طراحی و هم اندازه را تعیین می کندسجاده نماز یا نمازلیک . طراحی، به طور طبیعی با مذهبی مرتبط استتصویرسازی با محراب یا طاقچه نماز (تقلید از طاقچه نماز در دیوار مسجد) مشخص می شود که راس آن می تواند به سمت مکه باشد.

اما نقوش مذهبی دیگری نیز ظاهر می‌شود، مانند چراغ‌های آویزان، کوزه‌های آب یا «نقش دست» برای نشان‌دادن جای نمازگزار بر روی فرش ابریشمی قم.

تا اواسط قرن هفدهم، فرش ابریشمی قم‌های آسیایی وارد شده به اروپا برای استفاده به عنوان پوشش دائمی کف بسیار گرانبها در نظر گرفته می‌شد.