شیره انگور قرمز درجه یک موجب خفگی مرد برزیلی شد

ملاس انگور چیست؟ این شیره انگور قرمز درجه یک  است که روی حرارت کم به صورت شربت در آمده است. این یک شیرین کننده طبیعی است که در زمان های قدیم (قبل از کشف شکر) بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه، ملاس انگور را می توان در دستور العمل های مختلفی استفاده کرد از تهیه کلوچه هایی مانند کلوچه های یونانی گرفته تا کیک ها و کیک های شیرین.

یونانیان باستان اغلب آن را به اشکال مختلف، از شربت سبک گرفته تا ملاس غلیظ انگور به نام پتمزی (که به عنوان شربت سرفه نیز استفاده می شد) استفاده می کردند.

مرحله تولید ملاس انگور به شرح زیر است:

شیره انگور
انگور : شیره انگور خام که از فشار دادن انگور به وزن مشخص برای آزاد کردن شیره به دست می آید. سپس آب میوه را از صافی رد می کنند.

در این مرحله می توان از انگور برای تهیه شراب استفاده کرد (مخمر وحشی شکر را می خورد و به الکل تبدیل می کند). یا پخته شده تا فرآیند تخمیر متوقف شود و ملاس انگور یا پتمزی تولید شود.

ملاس انگور: دم کرده انگور که مدتی جوشانده شود تا مانند شربت غلیظ شود.

پتیمزی : شربت غلیظی مانند عسل است که از جوشاندن شیره انگور به دست می آید تا مقدار آن به 10 درصد کاهش یابد.

برای تهیه ملاس از چه نوع انگوری باید استفاده کرد؟ هر نوع، قرمز یا سفید. اگرچه گاهی اوقات هنگام استفاده از ملاس برای دسرهایی مانند کلوچه، ترجیحاً از انگور قرمز استفاده کنید زیرا رنگ تیره و اشتها آورتری می دهد.

در غیر این صورت، نتایج تقریبا یکسان است.  این تنها ماده ای است که به آن نیاز دارید. طبق دستور العمل های قدیمی، هنگام جوشاندن مخمر، توصیه می شود خاکستر چوب سوخته را اضافه کنید.

بنابراین، تمام کثیفی ها به سطح بالا می روند که حذف آن را تسهیل می کند. این واقعاً ضروری نیست، فقط مراقب باشید که چه زمانی شروع به جوشیدن می کند تا بتوانید تمام کثیفی ها را پاک کنید. ترجیحا با قاشق به طوری که همه چیز حذف شود.

و در حالی که به جز خود آب انگور به مواد دیگری نیاز ندارید، می توانید طعم خوبی مانند دارچین یا میخک به آن اضافه کنید. برخی از مردم دوست دارند چند قطره آب لیمو برای چاشنی غذا اضافه کنند اما این به شما بستگی دارد.

به طور سنتی در یونان، برگ های شمعدانی سیب را برای طعم دادن چند دقیقه قبل از اینکه از روی حرارت بردارید اضافه می کنند. این گیاه هنگامی که در دستور العمل های سنتی یونانی استفاده می شود، طعم متمایزی به انگور می بخشد.