سیب سبز فرانسه ای که آلرژی کودکان را از بین می برد

منشا دقیق درخت سیب سبز فرانسه مشخص نیست. برخی از نویسندگان اشاره می کنند که از کوه های قفقاز می آید، در حالی که برخی دیگر نشان می دهند که Malus sieversii (Ledeb.) Roem. این یک گونه وحشی است که در مناطق کوهستانی آسیای میانه رشد می کند و می تواند درخت سیبی باشد که اولین گونه کشت شده این درخت در 15000 یا 20000 سال پیش از آن سرچشمه گرفته است.

سیب توسط رومی ها و اعراب به شبه جزیره معرفی شد و امروزه اسپانیا یکی از کشورهای اصلی تولید کننده آن است. کاتالونیا 40 درصد از کل تولید ملی را تولید می کند و پس از آن آراگون، لاریوخا و ناوارا قرار دارند. در مجموع، تقریباً 45000 هکتار درخت سیب کاشته شده است که سالانه 780000 تن میوه از آن به دست می آید.

سایر کشورهای تولید کننده عبارتند از: چین، ایالات متحده، آلمان، ایتالیا، لهستان، فرانسه، ایران، روسیه، هند، برزیل، بلژیک، هلند و اتریش سهولت سازگاری این درخت با اقلیم ها و خاک های مختلف، ارزش غذایی میوه های آن و مقاومت آن در برابر کمترین دما، امکان کشت آن را در سطح وسیع در تمامی کشورهای دارای آب و هوای نسبتا سرد فراهم می کند.

سیب

بیش از هزار نوع سیب در سرتاسر جهان وجود دارد، اگرچه محدوده ای که بازار به ما ارائه می دهد محدود است، زیرا ما فقط می توانیم بین کمی بیش از نیم دوجین گونه انتخاب کنیم.
Early Red One: ظاهر بسیار خوبی با پوست براق قرمز تیره دارد. گوشت آن آبدار، کمی معطر اما بسیار شیرین است. از سپتامبر تا ژوئن در بازار موجود است.

قرمز بالا: به رنگ قرمز با رگه ها و پوست براق است. گوشت یکدست است اگرچه ممکن است به مرور زمان آرد شود. طعم آن شیرین است و از شهریور تا خرداد در میوه فروشی است.

رد دلیشز: گونه ای آمریکایی است که میوه های درشت و دراز با پوست قرمز روشن ارائه می کند. پالپ آن آبدار، بسیار نرم، با طعمی شیرین، اصلا اسیدی و بسیار معطر است.

استارکینگ: یکی از شناخته شده ترین هاست، از ایالات متحده می آید و جهش رد دلیشز است. پوست آنها براق با رگه های قرمز و سبز است. گوشت آن سفید مایل به زرد و ترد و طعمی شیرین است. مانند قبلی ها از شهریور تا خرداد در بازار موجود است.