زیره اصل که صاحبش را عاشق خود کرد

اسانس زیره اصل به تنهایی دارای خواص ضد التهابی نیست. اما خود دانه های زیره در یک مطالعه آزمایشگاهی که روی موش ها انجام شد، درد و التهاب را کاهش داد.

ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. هیپولیپیدمیک ماده ای است که به بدن شما کمک می کند تا سطوح بالای چربی هایی را که به قلب و سطح کلسترول شما آسیب می زند، کنترل کند.

در نظر گرفته می شود که زیره دارای خواص کاهش چربی خون است. مکمل غذایی پودر زیره مخلوط شده در ماست در یک مطالعه به کاهش کلسترول کمک کرد. گروه دیگری از افراد مبتلا به کلسترول بالا پس از مصرف زیره، نتایج مفیدی داشتند.

زیره

به کاهش وزن کمک می کند. چندین مطالعه گروهی راه هایی را بررسی کرده اند که زیره می تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما نتایج این مطالعات امیدوارکننده است.

زنان دارای اضافه وزن که پودر زیره به آنها داده شد و رژیم غذایی سالمی داشتند، بهبود وزن و آمار حیاتی خود را نشان دادند. مطالعه دیگری نشان داد که جمعیت ترکیبی از مردان و زنان دارای اضافه وزن، بهبودی در وزن خود به اندازه مصرف یک قرص لاغری محبوب مشاهده کردند.

علائم IBS را بهبود می بخشد. محققان عصاره زیره را برای درمان گرفتگی، اسپاسم گوارشی، حالت تهوع و نفخ مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ارزیابی کرده اند.

عصاره زیره قادر به درمان این علائم تا زمانی بود که شرکت کنندگان در یک مطالعه آن را مصرف می کردند. این به قدری موثر است که محققان امیدوارند زیره سبز جایگزین موثری برای افرادی باشد که نمی توانند داروهای تجویزی گران قیمت برای درمان IBS خود را بپردازند.

حافظه را تقویت می کند. زیره می تواند با تحریک سیستم عصبی مرکزی به بدن شما کمک کند تا موثرتر باشد. این می تواند منجر به حافظه قوی تر و کنترل بیشتر بر اندام شما شود.

زیره حتی ممکن است بتواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند زیرا در عملکرد سیستم عصبی مرکزی بدن نقش دارد.زیره دارای فواید مختلفی از کمک به بهبود هضم تا تقویت حافظه است.