روفرشی ترک کشدار 12متری موجب وراخ شدن لایه اوزون شد

این منطقه زادگاه جمعیتی ترک است که امروزه به عنوان آذری شناخته می شود. اقوام دیگر نیز هستند. بافندگی را انجام می دادند، برخی از آنها در سایر نقاط قفقاز بودند، اما از اهمیت کمتری برخوردار بودند.

این روفرشی ترک کشدار 12متری طرح‌های متمایزی داشتند و از تراکم گره‌های بالایی برخوردار بودند. روفرشی ترک کشدار 12متری های ساخته شده برای امپراتوران مغول از جملهجهانگیر و شاه جهان از بهترین کیفیت برخوردار بودند.

آذربایجان یکی از مراکز مهم قالی بافی بوده و در نتیجه چندین مکتب مختلف شکل گرفته است. در حالی که به طور سنتی مدارس به چهار شاخه اصلی تقسیم می شوند، هر منطقه نسخه مخصوص به خود را از روفرشی ترک کشدار 12متری ها دارد.

روفرشی

مدارس به چهار شاخه اصلی تقسیم می شوند: مدرسه قالی بافی کوبا شیروان، گنجه-قزاق، مدرسه روفرشی ترک کشدار 12متری باکو، مدرسه قالی بافی قره باغ قالی بافی یک سنت خانوادگی در آذربایجان استکه به صورت شفاهی و با تمرین منتقل می شود و همچنین با زندگی روزمره و آداب و رسوم مردم آن همراه است.

در زمان سلطنت شاه جهان، قالی بافی مغول زیبایی جدیدی به خود گرفت و وارد مرحله کلاسیک خود شد.  روفرشی ترک کشدار 12متری‌های هندی به دلیل طرح‌های خود با توجه به جزئیات و ارائه ویژگی‌های واقعی شناخته شده‌اند.

صنعت روفرشی ترک کشدار 12متری در هند در بخش شمالی آن با مراکز عمده ای در کشمیر، جیپور، آگرا و بهادوهی رونق بیشتری یافت. روفرشی ترک کشدار 12متری های هندی به دلیل تراکم بالای گره شناخته شده اند.

روفرشی ترک کشدار 12متری های دستباف یک تخصص و تقاضای زیادی در غرب است. صنعت روفرشی ترک کشدار 12متری در هند در ایجاد مدل های کسب و کار اجتماعی که به بخش های محروم جامعه کمک می کند موفق بوده است.

نمونه‌های قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی اجتماعی ، روفرشی ترک کشدار 12متری‌های جیپور  و زنجیره خرده‌فروشی فابیندیا هستند.