تبدیل ماهی قرمز به نهنگ بعد از خوردن فلفل قرمز!

این مطالعه در طبع فلفل قرمز برای انجام تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش فلفل قرمز و بررسی عوامل موثر بر عرضه فلفل قرمز انجام شد این منطقه به دلیل تولید مازاد فلفل قرمز شناخته شده است.

این مطالعه بر کانال بازار، رفتار، عملکرد بازارهای فلفل قرمز و محدودیت‌های اصلی حجم عرضه فلفل قرمز متمرکز شده است برای تولید داده‌ها از پرسشنامه ساختاریافته، بحث‌های گروهی متمرکز، مصاحبه‌های خبرچین کلیدی و مشاهده میدانی استفاده شد.

کانالی که در آن خرده‌فروشان فلفل قرمز را مستقیماً از کشاورزان خریداری می‌کنند و آنها نیز به نوبه خود فلفل قرمز را به‌عنوان اولین کانال مهم در منطقه مورد مطالعه از نظر حجم معامله، مستقیماً به چشم‌انداز مصرف‌کننده می‌فروشند.

فلفل قرمز

حدود 78.3 درصد از تولیدکنندگان فلفل قرمز فلفل قرمز را بر اساس قیمت تعیین شده دو طرف بر اساس مذاکره فروخته اند با توجه به استراتژی پرداخت، حدود 79.17 درصد از کشاورزان نمونه محصول خود را به صورت نقدی فروختند.

معامله گران در مجموع 87.75 درصد از کل حاشیه سود را به خود اختصاص دادند به طور خاص، در میان معامله‌گران، حاشیه سود پردازنده‌ها بیشترین سهم (30.71 درصد) را تشکیل می‌دهد و پس از آن خرده‌فروشان (20.49 درصد) قرار دارند.

نتایج تحلیل‌های اقتصادسنجی نشان می‌دهد که سطح تحصیلات سرپرست خانوار، میانگین قیمت عقب‌افتاده، نسبت زمین اختصاص‌یافته به تولید فلفل قرمز، تجربه سرپرست خانوار تأثیر مثبتی بر عرضه بازاری فلفل قرمز دارند چانه‌زنی تولیدکنندگان از طریق تعاونی مهم بود.

کلمات کلیدی: Mareko woreda، هزینه بازاریابی، حاشیه بازاریابی، سودآوری، فلفل قرمز

اختصارات: هیئت مدیره: دفتر کشاورزی و توسعه روستایی. SPSS: بسته آماری علوم اجتماعی MRM: مدل رگرسیون چندگانه QSRP: مقدار فلفل قرمز عرضه شده به بازار؛ EDLHH: سطح تحصیلات سرپرست خانوار PLAFRPP: نسبت زمین اختصاص داده شده برای تولید فلفل قرمز FAMSZ: اندازه خانواده خانواده DFM: فاصله از بازار API: میانگین قیمت ورودی فلفل قرمز ALP: میانگین قیمت عقب افتاده DIS: بیماری؛ EXPHH: تجربه سرپرست خانوار در تولید فلفل قرمز VIF: ضریب تورم واریانس CC: ضریب احتمالی، BP: Breusch-Pagan WLS: حداقل مربعات وزن دار EUCHH: سطح تحصیلات سرپرست خانوار.