اثر زیره سبز بر روی کبد انسان چیست؟

شما می توانید برای طرز تهیه مربای هویج غلیظ از سایت های آشپزی استفاده کنید زیره سبز به طور سنتی برای درمان سوء هاضمه و فشار خون بالا استفاده می شود پتانسیل ضد فشار خون عصاره آبی زیره سبز و نقش آن در بیان نیتریک اکسید سنتاز شریانی اندوتلیال، التهاب و استرس اکسیداتیو در موش های صحرایی با فشار خون کلیوی ارزیابی شده است.

برای اطلاع از طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه روش های متعدد و گوناگونی وجود دارد، مصرف خوراکی زیره سبز (200 میلی‌گرم بر کیلوگرم بدن) به مدت 9 هفته باعث بهبود اکسید نیتریک پلاسما و کاهش فشار خون سیستولیک در موش‌های با فشار خون بالا شد.

این امر با تنظیم بالا بیان نیتریک اکسید سنتاز (iNOS)، Bcl-2، TRX1، و TRXR1 و کاهش بیان Bax، TNF-α و IL-6 همراه بود این داده ها نشان می دهد که دانه های زیره عملکرد اندوتلیال را تقویت کرده و استرس التهابی و اکسیداتیو را در موش های با فشار خون بالا بهبود می بخشد.

زیره سبز

Paraoxanase نقش محافظتی در برابر اصلاح اکسیداتیو لیپوپروتئین های پلاسما ایفا می کند و پراکسیدهای لیپیدی را در ضایعات آترواسکلروتیک انسانی هیدرولیز می کند فلاونوئیدهای موجود در دانه های زیره دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و بهبود سیستم آنتی اکسیدانی هستند.

لازم به ذکر است طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم را می توانید از طب سنتی نزیک محل زندگی خود جویا باشید مطالعه نشان داد که عصاره زیره به طور قابل توجهی سطح لیپوپروتئین کم چگالی اکسید شده (OxLDL) را کاهش داد در حالی که فعالیت پاراکسوناز را افزایش داد و فعالیت آریل استراز در سرم افزایش یافت.

دانه های زیره مستطیلی و زرد مایل به خاکستری هستند و  همچنین قیمت مبل راحتی ارزان در بازار بزرگ تهران به صرفه تر می باشد.

اثر زیره سبز افزوده شده به رژیم غذایی طبیعی و محرک هیپرکلسترولمی بر سطح کلسترول سرم و کبد در موش ها مورد مطالعه قرار گرفته است زیره رژیمی در زمانی که در جیره غذایی (25/1%) در حدود 5 برابر سطح مصرف معمولی گنجانده شد، هیچ اثر کاهش دهنده کلسترول را نشان نداد.

  • منابع:
    1. Cumin and black cumin seeds: traditional uses, chemical constituents, and nutraceutical effects
  • تبلیغات: 
    1. سرنگی که سوزن آن خاصیت بی حسی دارد
    2. رابطه بین زعفران و طب سنتی چگونه است؟
    3. با استفاده از لیمو ترش 240 سال عمر کنید!!
    4. ساخت انواع ظروف با نخ پنبه!